به کجا می رویم (۲) کلید خورد!


خوب، بنا به در خواست بعضی از خوانندگان "به کجا می‌رویم (2) " در دست ساخت می‌باشد! البته با توجه به نظرات رسیده می‌خواهیم قسمت بزن بزنش را زیادتر کنیم تا جذابتر شود!

و حالا چند خطی در مورد  " به کجا می‌رویم (1) ":

نویسنده در ابتدای متن، فضای کل وبلاگستان را زیر سوال می‌برد و قصدش هیچ وبلاگ خاصی نیست. اما بخش دوم متن، به شدت بر می‌گردد به کسانی که با حرفهای غیر کارشناسانه‌شان، نمی‌دانند چه ظلمی دارند در حق این جامعه اعم از زن و  مرد و دختر و پسرش می کنند! نیتشان را نمی‌دانم، ولی حتی اگر خیر هم باشد در نتیجه‌ی کار تفاوت چندانی حاصل نمی‌شود.  نمونه اش همین افزایش آمار فساد و فحشا  (که حالا خیلی راحت حق مالکیت بر بدن می‌نامیمش!)  همه نتیجه‌ی همین رفتار غیر کارشناسی شده‌ هستند.  می‌دانید مشکل کجاست؟ می‌نشینیم ژست روشنفکری می‌گیریم و  فکر می‌کنیم اگر حرفهای زیر شکمی را بی پروا به کار ببریم، آدم ریلکس و با کلاسی به حساب می‌آورندمان!  حالا این که در مقام حرف است، خیلی که کلاسمان بالاتر باشد در مقام عمل هم  می‌خواهیم اثبات کنیم و آنوقت آمار همین می‌شود که "مشکل عمده‌ی خانمهای این مملکت، می‌شود سکس گروهی!" .  من هم نگفتم که خانم ایکس آمده و تبلیغ این کار را کرده،‌ اما به نظرم ارائه این آمارهای غیر واقعی، از زشتی نفس کار  می کاهد.  من اطرافم (اعم از گروههای سنی متفاوت)  را که نگاه می‌کنم هنوز تعداد  این افراد  آنقدر نیست که بتوان برایش آماری اینچنین ارائه داد. حتی اگر هم بود، این را نشانه‌ی tolerance  نمی‌دانستم! بعد هم آدم در سایتهای پورنو انتظار دارد که بیایند و از نحوه‌ی هم بستریشان آمار بدهند، اما وقتی وبلاگ است و با نام نوشته می‌شود و فراتر از آن صاحبش داعیه‌ی حمایت از مکتبی خاص را دارد، آدم این حرفها را نمی تواند شخصی تلقی کند. من هم می‌دانم که شکاف بین نسل من و این نسل روشنفکر امروز!  بیش از آنست که بشود تصور کرد. اما سوالم این است که می‌خواهید  به  کجا بروید؟ این ژست‌های روشنفکرانه انتهایش کجاست؟ اگر امروز نتوانید به یاد بیاورید که جسما با کسی خوابیده باشید و روحا با کسی دیگر، قطعا فردا و فردا ها به یاد خواهید آورد. می‌خواهم این مرز را کسی بیاید و برای من هم توضیح بدهد! مرز بین هرزگی و مالکیت بر بدن را!

 

ادامه دارد........

 

*

پ.ن ۱: خیلی از دوستان آمده بودند و تذکر داده بودند که فمینیست اصولا کارش خشتک کشی نیست! البته آدم می‌ماند دم خروس را باور کند یا قسم حضرت عباس را! ( ضمن اینکه من با خود تعاریفی که در این مکتب یا هر مکتب دیگر است مشکلی ندارم. اما مکتبی که ضمانت اجرایی در بین هواداران خودش را نداشته باشد، مانده ام که چطور می‌خواهد در بعد وسیعتری جنبه اجرایی پیدا کند!)

 

پ.ن ۲ ‌: در نظر خواهی دوست عزیزم روزنه ،  دیدم نظر خانم شهلا شرف خیلی متین و حساب شده بود. گفتم بگذارم اینجا تا شما هم از دست ندهیدش.  ( اینا رو هم من گفتم ؟!)

Gravatar دوست گرامی سلام، مطلب شما را پرینت کردم و با حوصله خواندم. نکته ی خیلی مهمی که شما به آن اشاره کرده اید این است که دیگران را به دیده ی تحقیر نگاه کنیم، آنان را کم هوش و یا سازشکار بپنداریم و باصطلاح از بالا بخواهیم راجع به آنها قضاوت کنیم. آنچه که فکر می کنم کمی اشتباه فهمیده اید، نظرتان راجع به مکتب فمینیسم است. شاید بهتر باشد به عده ای آدم پرخاشگر، بعنوان "رهبران" نهضت فمینیسم نگاه نکنیم و نظرگاههای آنان را عمومیت نبخشیم؛ کما اینکه به نظر من همین آدمها بزرگترین ضربه ها را تا حال به نهال نوپای جنبش زنان ایران زده اند. فمینیسم در پی تزریق آمپول مقاومت از بیرون به زنان نیست. او می خواهد زنان را به سلاح دانش و استقلال مجهز کند. جنبش زنان تنها توسط خود زنان و به کمک مردان سامان می گیرد. فمینیسم در پی جنگ جنسیتها نیست. مثال می زنم: یک دختر فمینیست اصلن در ذهنش هم نمی گنجد با مردی عقب مانده، که قصد دارد او را به مایملک خود تبدیل کند، ازدواج کند. یک مادر فمینیست با عروسش سر جنگ و دعوا ندارد؛ بالعکس چون دردهای او را می فهمد از او حمایت می کند. جنگ جنس ها جنگ احمقانه ای ست که عده ای شروع کرده اند و متأسفانه تا حال هیچ حاصلی نداشته جز همان جنگ و توهین و پرخاشگری. زنان نیمی از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند و حمایت روشنگرانه ی آنان از یکدیگر کافی ست که محرومیتهاشان را به حداقل برسانند.
 

پ.ن ۳:   لیلا خانم ، اتفاقا تحصیلات نویسنده نه در دانشگاه آزاد بوده و نه در رشته‌ای که شما به آن اشاره کردید. تحصیلات من در یکی از رشته ها‌ی علوم پایه  است که اگر نمی‌دانید بروید ببینید جایگاهش کجاست؟! ( البته این شیوه‌ فقط مختص بحث من  با امثال شماست! و گر نه در مطلب قبلی هم گفتم که صرف خواندن چند کتاب و حتی تحصیلات عالیه این اجازه را به آدم نمی‌دهد که با دیده ی حقارت به بقیه نگاه کند!)


پ.ن ۴: این روزها حال و هوای وبلاگستان آدم را یاد صفحات رساله ی توضیح المسائل می‌اندازد. همه اش شده حرفهای ....! 

نظرات 7 + ارسال نظر
بیلی و من دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.mebaily.com

سلام انگار ما اول شدیم خب چلوکباب را لطفا به حساب بگذارید تا بروم سر اصل مطلب. به گمان من این نوع بحث‌ها بویژه که ار طرف خانم‌ها مطرح و به چالش کشیده می‌شود جالب است اما برای کسی که اولین بار به وبلاگ شما سر می‌زند موضوع غیرشفاف است و آدم در ابهام می‌ماند که شما می‌خواهید چه بگویید و چه نتیجه ای بگیرید. شما یا به فمینیست انتقاد دارید یا مثلا به مطلب یکی از بلاگرهای فمینیست. در صورت دوم آیا بهتر نیست به آن نوشته یا نوشته ها که مورد نظر و مداقه شماست لینک بدهید که کاری است مرسوم در وبلاگ‌شهر تا خوانندگان با داوری بهتر به بحث شما وارد شوند. راستش من هم بخش اول را خواندم و هم مطلب امروز را اما نمی‌دانم اصلا نوشته شما از کجا آب می‌خورد این را باورکنید چون بنده که همه‌ی وبلاگ‌ها را نمی‌خوانم.

مهدی سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:19 ق.ظ http://ImPersian.com

بنده هم با اسد خان موافقم...

لاله سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:39 ق.ظ http://www.roselaleh.net

ایضا بنده/ولی بر حسب تصادف دو وبلاگی رو که شما نظر بیشتری روشون داشتید خونده بودم/بماند ولی وقتی عصبانی می شی ادم ترس برش می داره ها :)

مهتاب سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:15 ق.ظ

بله . حق با شماست. هر چند من اصولا کمی در دادن لینک تنبلیم می آید ولی این بار آنقدر بحث های پراکنده اینجا و آنجا خواندم که فکر کردم کل وبلاگستان در جریان هستند. مجموعه ی ( به کجا می رویم؟ ) در پاسخ به یکی دو لینک نیست. مجموعه ایست در پاسخ به روندی که نسل جوان امروز ( به ویژه در وبلاگستان) پیش گرفته اند. البته قبول دارم که بحث علیرغم میل باطنیم مخلوطی از چند مطلب شد! دلیلش هم آفلاین و ایمیلهای رسیده و همچنین نظراتی بود که در وبلاگهای دیگر خوانده بودم. چقدر طولانی شد! حالا علی الحساب این چند لینک را داشته باشید تا سر فرصت در این باره هم توضیح بدهم. ( البته چند روزی نیستم. میدان را می‌سپارم به شما!)....

http://sharabenoor.blogspot.com/2005_10_01_sharabenoor_archive.html#112871292144064897

http://www.farnaaz.com/archives/000931.html
(بخش نظرات)
http://www.k1-online.com/archives/000897.htm
و آفلاین ها و ایمیلهای رسیده!!!!

**************

سایه سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:32 ق.ظ http://sayeh.nevesht.net

خوب شد که لینک دادید. من رفتم و یک بار دیگر مطلب فرناز را خواندم. نوشته است هر گز یادش نمی آید که جسما با کسی خوابیده باشد و روحا با کسی دیگر. در واقع از سکس بدون عشق انتقاد کرده و به جنبه عاطفی( همخوابگی با کسی که دوستش دارد) بها داده است. راستش من هیچ ایرادی در این نوع ارزش گذاری نمی بینم.
منظور شما را هم از جمله :قطعا فردا و فردا ها به یاد خواهید آورد،متوجه نمی شوم.نویسنده دارد این عمل را تقبیح می کند و می گوید هرگز به یاد نمی آورد چنین کاری انجام داده باشد!!! انتقاد شما به چه جمله ای است؟ این که اصولا چرا در مورد همبستری صحبت شده است؟

۱۰۰۱روزنه سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:05 ق.ظ

مهتاب جون بی خیال.بحث جا داره که اونم جبهه نیست!

مازیار سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:29 ب.ظ http://future2010.blogsky.com

سلام...
وبلاگ زیبائی از نظر بحت منطقی دارید . بشما بخاطر طرز تفکرتان تبریک میگم.
موفق باشید.
با نوشته هاتون هم موافقم.
به من هم سر بزدین خوشحال میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد