بریدا

جادوگر دستش را به سوی بریدا دراز کرد و شاخه گلی به او داد.

 - " وقتی با هم آشنا شدیم – و انگار همیشه تو را می‌شناخته‌ام، چون نمی‌توانم به یاد بیاورم که پیش از آشنایی ما جهان چه طور بوده‌ - شب تاریک را به تو نشان دادم. می‌خواستم ببینم چه‌طور با مرزهایت روبرو می‌شوی. می‌دانستم در برابر بخش ِ دیگر خودم هستم، و این بخش دیگر هر چه را که نیاز دارم به من می‌دهد،‌دلیل خدا برای جدا کردن مرد از زن همین بوده."

بریدا گل را لمس کرد. پس از ماهها این نخستین گلی بود که می‌دید. بهار فرا رسیده بود.

- " آدمها به هم گل می‌دهند، چون معنای حقیقی عشق در گلها نهفته است. کسی که سعی کند صاحب گلی شود، پژمردن زیبایی‌اش را هم می‌بیند. اما اگر به همین بسنده کند که گلی را در دشتی بنگرد، همواره با او می‌ماند. چون آن گل با شامگاه، با غروب خورشید، با بوی زمین خیس و با ابرهای افق آمیخته است."

بریدا به گل نگریست. جادوگر آن را پس گرفت و به جنگل برگرداند.

چشمهای بریدا پر از اشک بود. به بخش ِ دیگرش افتخار می‌کرد.

-  جنگل این را به من آموخت: که تو هرگز مالِ من نمی‌شوی، و برای همین برای همیشه تو را خواهم داشت........"

-  تمام زندگیم به یاد تو هستم، و تو هم. این طوری ما غروب‌ها، پنجره های بارانی و چیزهایی را به یاد داریم که همیشه خواهیم داشت، چون نمی‌توانیم صاحب آن‌ها شویم."

 

نظرات 6 + ارسال نظر
هم زنجیر چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 10:52 ب.ظ http://hamzanjir.persianblog.com

جالب بود. لذت بردم.

نثرما پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:42 ب.ظ http://nasrema.blogspot.com

آدمها به هم گل می‌دهند، چون معنای حقیقی عشق در گلها نهفته است
گل در ایران گران است
گل در اروپا ارزان است
چرا؟

فریبا کریمی شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 ب.ظ

پائولو فقط چرت و پرت میگه مغزش از یه بچه هم کوچیکتره عرفانی که راجع بهش صحبت می کنه به نظر من تنزل ارزشهای انسانی و توجه به بعد حیوانی انسانه چرا حرفاشو جدی می گیرین

میترا شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:41 ب.ظ

سلام، ممنون زیبا بود

سوفی افشار دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:12 ب.ظ http://sofi.afshar@yahoo.com

اگه کتابو با دقت تر می خواندید می فهمیدید که ما دو تانیمه ی گمشده داریم

افسانه دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:23 ب.ظ

من سند موثق دارم که کوئیلو سه بار به تیمارستان برده شده ویک انسان روانی است و سکس را راه رسیدن به تعالی میدونه یک همچین موجود مضخرفی حتی لیاقت نداره در موردش بحث بشه چه برسه وبلاگ زدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد