نمیدانم اسمش را چی بگذارم ؟ شاید بشود گفت یک جور یاس فلسفی !!! حالا به اسمش زیاد کار ندارم.  از خودم می‌پرسم اگر بخواهم مفهوم بهشت را برای یک نا مسلمان که زبانش را هم درست نمیدانم  تعریف کنم باید چطور بگویم؟  شاید مطالب وبلاگی که چند هفته پیش خواندم  مرا به این فکر واداشت. حکایت یک ایرانی مسلمان بود که در کلاس زبان ایتالیایی میخواست مفهوم بهشت را به معلمش توضیح دهد. و چون نمیدانست که  مفهوم "حوری " را چگونه منتقل کند به جای آن از " کاترین زتا جونز " استفاده کرده بود !

خیلی مطلب دارم که در این مورد بنویسم ولی حوصله اش را نه. پس مختصر میگویم: اول اینکه من به خود خدا هم گفته ام، اگر قرار باشد پاداشی برای کارهای ثواب من در نظر بگیرد ، حال و حوصله ی این جوجه قلمان ( یا غلمان ؟؟ ) ها را ندارم.  دوباره بیا و بچه بازی های این جوجه ها را تحمل کن ! قرار است ثواب بدهی یا عذاب؟ این بود که شرط کردم  اجر حسنات مرا با جورج کلونی یا تام کروز قرار دهد و گرنه  حسنه بی حسنه !

 

و مطلب دیگر این که : باور کنیم همه ی بهشت ختم میشود به همین مسائلی که باید شطرنجیش کرد؟؟؟ 
همش زیر درخت و کنار جوی و غیر ه و ذالک ؟  آدم یاد  محله ی تفریح زمان سینوهه می افتد  یا همان محله ای که خرابش کردند و  بجایش تمام شهر را کردند بهشت ! 
 

پ.ن : کسی هست که اطلاعاتی در مورد توصیف بهشت و دوزخ  در ادیان دیگر داشته باشد؟


              

                                             هی آقاهه ! من امروز اینجا رفته بودم .


نظرات 9 + ارسال نظر
لکنت شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:33 ب.ظ http://sadjad2357.persianblog.com

دوباره من: منظورم اینه که اینجوری حل نمیشه... کاش میشد.

لکنت شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:42 ب.ظ http://sadjad2357.persianblog.com

من هم با شما موافقم، یا در واقع با پاک کردن ویرگول مخالف نیستم، به شرطی که پاک کردن رو چاره ندونیم.

ليمويی شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:42 ب.ظ http://pacific.blogsky.com

نه بابا زمان سينوهه کاترين زيتا جونزشون کجا بود؟ اونا يه نفرتيتی داشتن که از سرشونم زياد بود! والا تا جايی که من ميدونم بهشت زير پای مامانته الان..!پس بدو برو ببين مامانت کجا وايساده!

مهتاب شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:52 ب.ظ

مرسی لیمویی جون ولی فک کنم شما یه چیزی رو اشتباه متوجه شدی ! این که گفتن بهشت زیر پای مادرانه واسه اینه که جهنم طبقه ی بالای بهشته !!!!
یعنی مادر که شدی دیگه روزگارت مثه جهنمه !

نثرما شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:53 ب.ظ http://nasrema.blogspot.com

سلام
بهشتی که اززبان بعضی ها نقل کرده بودی قطعاْ تام کروز را برای شما و لابد نيکول کيدمن را برای من ردیف خواهند کرد. و اصولاْ به چنين بهشتی رسيدن چندان مشکل نباشد که هم تو دل برو تر از تام در جامعه خودمان هست و هم جذاب تر از اين ياروهه! اما بهشتی که اديان عقلگرا به آن پرداخته اند خودمانيم + انسانيت - دوئيت X مهر و محبت / دور و بری ها يمان.آنوقت بهشت مجازی نخواهد بود. حقيقی است و کمتر در خواب آيد. تام کروزش من می شود و نيکولش سرکار. شطرنجی هم نمی خواهد. همه يکديگر را بماهو انسان دوست ميدارند نه بما هو حيوان. اما عکس اين تصوير جهنم است که من آنجا دستان پر از عسل شما را با دندانهايم خواهم جويد و بالعکس.
سرخی جذاب عکستان مرا ياد ابيانه انداخت.خوش باشيد.

محمد مهدی یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 05:52 ب.ظ

لفظ « دین » مانند لفظ « نظام» است فی المثل زمانی
که سخن از « نظام » مطرح می شود چیزی غیر از سه
قوه ی قضائیه ،مقننه ومجریه نیست که هر کدام از
این قوا متشکل از تعدادی افراد است که تشکیلات
آن قوه را اداره می کنند بنابر این خوب بودن و بد بودن
نظام فی نفسه معنائی ندارد بلکه این افرادند که بدی
یا خوبی آن را مشخص می کنند « دین » هم از
تعدادی روحانی وکشیش و راهب تشکیل می شود
که دین را مطرح می کنند بنا براین هیچ کدام نمیتواند
بر دیگری ترجیح داشته باشد مگر افرادی که مبلغ و
مروج آن دینند آنچه در تمام این ادیان بطورمشترک
مطرح است بهشت و دوزخ است آنچه مسلم است
این است که بهشت همه ادیان همراه با سر سبزیو
شادابی وخوشحالی و لذت است پس هر تصویری که
بیان گر این ویژگی ها ست تصویری از بهشت می باشد

مهتاب یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 07:21 ب.ظ

کفر چو منی گزاف و آسان نبود !

خوب حتما من بد نوشتم که بعضی دوستان بد فهمیدند دیگه ! آهای ی ی اون آقاهه که ایمیل زدی : منم بچه مسلمونم بخدا.......... فقط خواستم بدونم توی دینهای دیگه هم بهشت مثل مال ما توصیف شده یا نه؟

برونکا یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 10:26 ب.ظ http://boroonka.blogspot.com

بهشت توی اکثر دین ها تغریبا یکسان معنی شده ولی توی یکی از کتابای زرتشتی که الان اسمشو یادم رفته بهشت رو یه جایی با چندصد تا زیگورات بزرگ توصیف کرده بود.کلا تو هم دوران ها بهترین چیز موجود + بهترین تصورات موجود راجع به اون چیز میشه بهشت!یه چیزایی مث همون کاترین زتا جونز D:

خیابان شماره ۱۱ دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 05:50 ب.ظ http://11ave.blogspot.com

مذهب پردردسر ترین اختراع بشر از ابتدا تا کنون بوده و هنوز هم هست. هر اختراعی هم زاده نیازهای زمان خودش بوده. مذاهب مختلف هم تنها به این دلیل بسیار شبیه یکدیگردند که از روی هم کپی شده اند. تنها هوش پیامبر(مخترع) مربوطه بوده که با توجه به نیازهای جامعه خودش تغییراتی در نسخه قبلی داده. بسیاری از تناقضات موجود در قرآن که روحانیون ما می کوشند با ماستمالی و گفتن اینکه "بشر هرگز نخواهد توانست عمق کلام قرآن را درک کند" در واقع زاده عدم وجود Integrity در ذهن یک انسان است. (انگار که کتب مذهبی برای بشر نازل نشده و برای یک هوش فوق بشری است!) وگرنه خدای کاملی که صحبتش در کتب مذهبی هست نباید این گو نه تناقض گویی کرده باشد. بهشت و جهنم موجود در قرآن هم چیزی بوده باب دندان اعراب بیابانگرد جاهلی که در آب خنک و گوارا و زن زیبا و درخت و . . . حکم کیمیا را داشته است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد